Srednja škola Metković provodi 10 Erasmus+ projekata

 

Program Erasmus+ usmjeren je na poboljšanje kvalitete odgoja i obrazovanja, poučavanja i učenja i najveći je program Europske unije namijenjen obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu. Pruža priliku za razvoj profesionalnih vještina kroz internacionalnu suradnju putem mobilnosti i primjenu inovativnih sadržaja i praksi.

Upravo su to bili motivacijski razlozi za pokretanje Erasmus+ projekata u Srednjoj školi Metković, piše portal srednja. hr.

Nakon pozitivnog iskustva s Erasmus+ projektom “Water unites us” koji se provodio od 2017. do 2019. godine, škola se nastavila uspješno aplicirati na projekte i trenutno provodi deset Erasmus+ projekata KA2: školska partnerstva. Za provedbu deset projekata školi je odobreno dva milijuna kuna. PORTS je Erasmus+ projekt u suradnji sa školama iz Italije, Estonije, Cipra, Portugala i Grčke usmjeren na proučavanje luka, hidrogeografije, održivog razvoja i istraživanje ekosustava s naglaskom na mora, rijeke i jezera s različitih aspekata s obzirom na nastavna područja, odnosno specifičnosti uključenih zemalja.

“European Patterns: Migration of Birds and People” je Erasmus+ projekt je kojim se proučava prostorno kretanje stanovništva. Cilj projekta je potaknuti učenike na suosjećanje i na razumijevanje čimbenika koji utječu na migracije. Proučavanje migracija ljudi i ptica je alat kojim se potiče učenike na razumijevanje migracijskih obrazaca. Projekt se provodi u partnerstvu sa školama iz Ujedinjene Kraljevine, Njemačke, Rumunjske i Poljske. Erasmus projekti “Geoparks- Cultural heritage”, “Climate change is here” i “SmARTecology” dodana su vrijednost za nastavu geografije. Projekt “Geoparks” provodi se u suradnji sa školama iz Turske, Italije i Slovenije, a uz terensku nastavu u geoparkove pod zaštitom UNESCO-a učenici u projektu sudjeluju u raznim aktivnostima poput rada u laboratoriju, sadnje stabala, bicikliranja, izrade eko suvenira i edukativnih materijala. “Climate change is here” projekt je koji se provodi u suradnji sa školama iz Grčke, Španjolske, Portugala i Italije. Projektom se proučava utjecaj klimatskih promjena na kulturnu baštinu. Učenici će u projektu provoditi istraživanje o utjecaju klimatskih promjena na zaštićenu kulturnu baštinu u Splitu, Dubrovniku i Mostaru.

U projektu “SmARTecology” učenici pod mentorskim vodstvom svojih nastavnika istražuju različite parametre okoliša. Projekt nije usmjeren samo na znanstveni aspekt, već je interdisciplinarno proširen i na teme vezane uz umjetnost, zdravlje, održivi razvoj, osobni i socijalni razvoj i održivi razvoj. Projekt se provodi u partnerstvu sa školama iz Reuniona, Islanda, Njemačke i Španjolske. “Food Redefined” je Erasmus+ projekt u koji su uključene ugostiteljske škole iz Portugala, Francuske i Poljske. Posebno je važno istaknuti da je projektom ostvareno povezivanje općih nastavnih predmeta sa strukovnim predmetima u smislenu i nadopunjavajuću cjelinu pa je tako kulinarstvo postalo sastavnica sadržaja vezanih uz tradicionalna jela, lokalnu povijest i kulturu. Cilj Erasmus+ projekta “Teen Einsteins” je poučavati učenike o raznim aspektima znanosti poput forenzike, robotike, prehrambene tehnologije, farmacije i biotehnologije. Projekt se provodi u partnerstvu sa školama iz Poljske, Italije, Bugarske i Grčke. U projektu “Plant Health Better Plants Better Planet” u partnerstvu sa školama iz Njemačke, Slovačke, Portugala, Litve i Turske, veliku pozornost posvećujemo pitanjima zdravlja biljaka, odnosno utjecaju ljudskih aktivnosti koje narušavaju zdravlje biljnih vrsta. Važnost Erasmus+ projekta “United in Diversity” je višestruka, a posebno naglašavam kreativnost i interkulturalnost koja se ostvaruje razmjenom dobrih praksi i upoznavanjem različitosti. Cilj projekta je poučiti učenike o utjecaju politika Europske unije na građane, važnosti članstva u Europskoj uniji i uvažavanju različitosti. Projekt “The Agenvins” za cilj ima povezati i istražiti područja vezana za dinastiju Anžuvinci. Partneri u projektu su škole iz Italije, Mađarske, Poljske i Francuske.

Sve aktivnosti Erasmus+ projekata provode se na engleskom jeziku što je važno za razvijanje verbalnih kompetencija na stranom jeziku, a istovremeno predstavlja i utjecaj na poduzetničke kompetencije učenika koje su također predviđene međupredmetnim temama. Bez poznavanja stranih jezika danas je teško govoriti o poduzetničkom potencijalu pojedinca i iznimno je važno iste razvijati kod učenika, a posebno je to učinkovito činiti Erasmus projektima. Erasmus+ projektima uspješno se ostvaruje razmjena ideja i znanja uz interakciju učenika na kreativnim aktivnostima često ostvarenim uz uporabu digitalne tehnologije. Projekti su dio školskog kurikula uspješno integrirani kao dodana vrijednost u nastavu općih i stručnih predmeta, a koordinator u Srednjoj školi je profesor Petar Nikolić. 

 

Vezane vijesti

Najnovije vijesti

Kategorije