Home Novosti U ponoć su na snagu stupile nove, blaže epidemiološke mjere

U ponoć su na snagu stupile nove, blaže epidemiološke mjere

Od ponoći su na snazi nove, blaže epidemiološke mjere koje je donio Stožer za civilnu zaštitu.

 

Od ponoći su na snazi nove, blaže epidemiološke mjere koje je donio Stožer za civilnu zaštitu. Promijenjene su tri odluke – odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere, odluka o organizaciji javnoga prijevoza te odluka o načinu prelaska državne granice.

Evo što se sve promijenilo.

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 23 sata
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 23 sata
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 23 sata do 6 sati
  • ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenom, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6 do 23 sata
    • Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
      • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
      • dostavom  iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
      • dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe ( pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
      • takozvanim „drive in“ načinom.
    • Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, sukladno rješenju nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima.  
  • obustava održavanja svadbenih svečanosti;
    • Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s najviše 120 uzvanika, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112, najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako su sve osobe koje su prisutne na svadbenoj svečanosti:
      • prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva protiv COVID-19, odnosno, ako se radi o cjepivu koje se prima u jednoj dozi, primile jednu dozu prije više od 14 dana ili
      • preboljele bolest COVID-19, a da od preboljenja nije prošlo više od 180 dana ili
      • preboljele bolest COVID-19 i cijepile se najmanje jednom dozom cjepiva ili
      • unatrag 48 sati bile negativne prilikom testiranja PCR testom ili brzim antigenskim testom na SARS-CoV-2.
    • Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti ispunjavaju li sve osobe koje će biti na svadbenoj svečanosti propisane uvjete i osigurati da sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti budu prethodno odgovarajuće informirane o obradi njihovih osobnih podataka u svrhu provjere ispunjavanja uvjeta, što osobe potvrđuju svojim potpisom.
    • Ispunjavanje propisanih uvjeta dokazuje se potvrdom izdanom od nadležnog liječnika ili nadležne zdravstvene ustanove.
    • Organizator svadbene svečanosti obvezan je Popis prisutnih na svadbenoj svečanosti dostaviti, u excel tablici nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite u roku od 48 sati od početka svadbene svečanosti.
    • Organizator svadbene svečanosti je popis svih osoba koje su bile na svadbenoj svečanosti obvezan čuvati 14 dana, a prikupljeni osobni podaci mogu se koristiti isključivo radi provjere ispunjavanja propisanih uvjeta, a sve u skladu s propisima kojima je uređena zaštita osobnih podataka.
    • Protekom obveznog roka čuvanja od 14 dana organizator svadbene svečanosti obvezan je izbrisati cjelokupni informatički zapis osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti i sve u njemu sadržane osobne podatke (ako je popis vođen automatski) te na odgovarajući siguran način (koji onemogućuje neovlašten pristup i moguću zlouporabu sadržanih osobnih podataka) uništiti papirnati oblik istog popisa osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti.
  • radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može se odrediti u trajanju od 8 do 23 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim prostorima 
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i fitness centrima
  • strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima (rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.)
  • obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim prostorima
  • obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima
  • obeezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na sajmovima i drugim oblicima gospodarskih i turističkih događanja ili priredbama gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi na otvorenim prostorima
  • zabrana svih natjecanja u zatvorenim prostorima osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta
  • zabrana svih treninga u školskim dvoranama osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta
  • sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih aktivnosti 
  • škole stranih jezika obavezne su svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera
  • auto škole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje
  • preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće prenose putem radio, tv programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u vjerske objekte. 

*Protuepidemijske mjere ne odnose se na:

  • profesionalne umjetničke izvedbe i programe koje ne uključuju zborno pjevanje;
  • kino projekcije;
  • izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;
  • održavanje vjerskih obreda;
  • sjednice predstavničkih tijela. 

Na ovim okupljanjima se broj prisutnih osoba ograničava s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 4m2 neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.

 

  • Ukida se ograničenje od 40 % raspoloživih mjesta u javnim prijevozu, a djeca do 12 godina koji putuju sa skrbnicima ne trebaju prilikom prelaska granice ići u samoizolaciju.

 

 

Exit mobile version