Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je detaljne upute za samotestiranje učenika.
Kako su istaknuli, osnovni cilj zdravstvene mjere redovnog samotestiranja je povećati vjerojatnost za što duže održavanje nastave uživo u prostorima škole ukidanjem mjere zdravstvenog nadzora u samoizolaciji (karanteni). Dodatni cilj je smanjiti rizik od širenja bolesti COVID-19 u školi i u obitelji.
Provođenjem mjere dobrovoljnog redovitog samotestiranja na SARS-COV-2 u potpunosti bi se ukinula obveza samoizolacije za učenike koji su u školi ili izvan škole bili u kontaktu sa zaraženom osobom, a nemaju simptome bolesti i imali su negativan rezultat testa.
Mjera redovitog samotestiranja je dobrovoljna. Za njenu uspješnu i učinkovitu provedbu važno je da što više učenika sudjeluje u redovitom samotestiranju.
Ipak, ističu, bilo bi bolje i sigurnije da se testiranje provodi češće, primjerice tri ili barem dva puta tjedno. No za takvo učestalije samotestiranje bilo bi izazovnije osigurati njegovu dosljednu provedbu, te je ovo najbolja mjera koju u datim okolnostima možemo organizirati.
Svjetska zdravstvena organizacija i druge međunarodne zdravstvene organizacije u svojim preporukama naglašavaju da je održavanje škola otvorenim za učenike odnosno održavanje nastave uživo u prostorima škole jedan od najvažnijih prioriteta.
Mjera redovitog samotestiranja uvodi se kao epidemiološka mjera smanjenja rizika za pojavu i širenje COVID-19 i u cilju povećanja šanse za održavanje kontinuiteta nastave uživo u prostorima škole, koja je najkvalitetniji oblik nastave, sukladno brojnim literaturnim navodima i međunarodnim smjernicama. Iako bi bilo sigurnije što se tiče smanjenja rizika od zaraze, da se rutinsko testiranje provodi češće, primjerice tri puta tjedno, to je mjera koja je najbolja što u datim okolnostima možemo organizirati. Niti jedna mjera prevencije zaraznih bolesti ne pruža apsolutnu, stopostotnu zaštitu te značajnim dijelom ovisi o suradljivosti i prihvaćanju mjere od strane korisnika i njenom pravilnom provođenju. Tako i mjera redovitog samotestiranja uključuje obostrano povjerenje i suradnju između roditelja i učenika s jedne strane i nastavnika i škole s druge strane. Također, za najbolju učinkovitost prevencije bolesti COVID-19, važno je nastaviti primijenjivati i druge mjere prevencije poput održavanje fizičkog razmaka, nošenja zaštitne maske i pojačane osobne higijene (pranje ruku) i prostora (provjetravanje).
Koji učenici provode samotestiranje?
- Svi učenici čiji roditelji/skrbnici su odlučili da njihovo dijete provodi mjeru redovitog samotestiranja
- Učenici koji su u slučaju kontakta s pozitivnom osobom oslobođeni karantene temeljem preboljenja i cijepljenja sukladno uputama HZJZ-a mogu, ovisno o dogovoru škole i roditelja/skrbnika, sudjelovati u rutinskom samotestiranju na dva načina:
- kao i drugi učenici ili
- na način da se samotestiraju samo u slučaju pozitivnog testa tijekom rutinskog samotestiranja drugih učenika u istome razrednom odjelu
Kako se provodi samotestiranje?
Redovito samotestiranje učenika na SARS-CoV-2 brzim antigenskim testovima sastoji se od:
- Rutinskog samotestiranje svih učenika koji sudjeluju u redovitom samotestiranju (jedanput tjedno) i
- Samotestiranja učenika pojedinog razrednog odjela kada se na neki drugi način (neovisno o rutinskom samotestiranju) utvrdi da je neki od učenika pozitivan.
Detaljnije upute pročitajte na stranici HZJZ-a.
Na Youtube kanalu HZJZ-a objavljen je i video u kojemu su detaljno objašnjene upute o samotestiranju.