Uslijed učestalih prometnih nesreća iz Policijske postaje Metković upozoravaju sve sudionike u prometu ‘Ceste nisu piste – neka ostanu sigurne‘. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
Povoljni vremenski uvjeti, na ceste su izmamili brojne ljubitelje motocikla i mopeda što ćemo iskoristiti kako bismo podsjetili na prometnu kulturu od životne važnosti, tj. policija podsjeća mopediste i motocikliste da:
- se kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju ukoliko imaju položeni vozački ispitom i potrebnu položenu kategoriju
- što se tiče njihovih ljubimaca vode brigu oko njihove registracije, datuma važenja prometne dozvole kao i tehničke ispravnosti bez da sami ih preinačuju
- tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koristite zaštitnu kacigu koju moraju imati i vozač i putnik uz svu drugu opremu koja nije propisana, ali je preporučena i korisna je posebno ukoliko se dogodi da ste jedan od sudionika u prometnoj nesreći
- je neupitna svrha zaštitne opreme s obzirom da ona ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice, primarno misleći na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.
Podsjećamo na obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje upravljaju motociklima i mopedima ili su na njima putnici, s ciljem zaštite mladih motorista i motociklista, da prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmu sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi imali znanja, bili osposobljeni i zaštićeni u uvjetima kada su aktivni sudionici u prometu. Upozoravamo da su najčešće greške koje povećavaju rizik stradavanja u prometu:
- neprilagođena i nedopuštena brzina
- nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili njihovo često korištenje na nepropisan način
- kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu
- pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge
- upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima
- upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije
- uklanjanje blokade na mopedima.
Slijedom navedenoga, da bi se izbjegle tragične situacije, a osobito smrtna stradavanja vozača motocikala i mopeda i povećala njihova sigurnost u prometu, svim sudionicima u prometu u nadolazećem vremenskom periodu, upućujemo sljedeće savjete i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, odjenite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
- provjeriti tlak u gumama
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
- poštivati dopuštena ograničenja brzine
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
- ne voziti slalom između vozila
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, a posebice ne organizirati utrke na prometnicama
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
kao i savjete za vozače automobila, u odnosu na vozače motocikala i mopeda:
- pripazite da im ne oduzmete prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obratite pozornost na ovu kategoriju vozača, tako da vam se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala
- vodite računa da su motocikli (a sve više i mopedi) vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja