Udruga Leptirići – uloga radnoga terapeuta u životu

Iz Udruge 'Leptirići' poslali su nam tekst na temu važnosti uloge radnoga terapeuta u životu djece i odraslih s invaliditetom i poteškoćama.

 

Iz Udruge ‘Leptirići’ poslali su nam tekst na temu važnosti uloge radnoga terapeuta u životu djece i odraslih s invaliditetom i poteškoćama. Tekst prenosimo u cijelosti.

Radna terapija je ZDRAVSTVENA struka namijenjena djeci i odraslima čije su sposobnosti aktivnosti dnevnog života ugrožene ili umanjene zbog bolesti ili stanja u kojem se osoba nalazi. Radna terapija pomaže djeci da postanu što samostalniji u životu, što uključuje razvijanje vještina potrebne za obavljanje aktivnosti, kao što su briga o sebi, igra, školske obaveze…

CILJ radne terapije je postići najveću moguću razinu samostalnog funkcioniranja osobe koji dovodi do osjećaja osobnog zadovoljstva i umanjenja oštećenja koji sprječava isti. Potičemo razvoj fine i grube motorike, grafomotorike, vizualne percepcije, kognitivnog razvoja, igre, socijalne i emocionalne vještine, vještine svakodnevnog života.

AKTIVNOST → IGRA → VJEŠTINA

Kroz aktivnosti smislene za pojedinca razvijamo, učimo i unapređuje vještine koje su mu potrebne da bi odrađivali samostalno aktivnosti koje su mu potrebne.

U radu sa djecom kroz IGRU postižemo najbolje uspjehe, jer ipak igra je glavni alat kod djece. Preko igre terapeut najčešće dolazi do željenog cilja. Ponekad se roditelji pitaju što to mi radimo kad se samo „ igramo“? Radimo najbolje i najviše za dijete u okruženju koje je njemu najprirodnije. Učenje se događa kada je dijete zadovoljno i sretno, kada su njegovi kognitivni procesi obojani hormonima sreće, tada će najbrže doći do učenja. To je misao vodilja našeg igranja i tek kad to postignemo i stvorimo odnos povjerenja možemo tu istu igru proširivati, zahtijevati od djeteta, nadograđivati, zaključivati i ići naprijed te na taj način proširivati učenje.

Tako, kod neke djece potrebno je uvježbavati aktivnosti samozbrinjavanja, pri čemu radni terapeut pomaže djeci i uči ih kako se obući, zavezati tenisice, prati zube, počešljati se, hraniti se i ostale aktivnosti koje dijete treba, jer zaista nekoj djeci to predstavlja veliki problem.

Kod aktivnosti produktivnosti terapeut pomaže djeci u predškolskim ili školskim obavezama, pomaže u pripremi za školu na području pažnje, koncentracije, radi na grafomotorici, hvatu. Pronalazi što bolji put da olakša djetetu školovanje, pa tako savjetuje i učitelje, tete i roditelje kako poboljšati rad sa djecom. U aktivnostima slobodnog vremena terapeut sa djecom radi aktivnosti koje ono želi, a ne može ih u potpunosti ili nikako obavljati. Radni terapeut će naći načina kako da dijete bude zadovoljno i da uspješno odradi aktivnost koju želi. Vaše dijete ili bližnji teže obavljaju aktivnosti dnevnog života, prisutna su određena odstupanja u razvoju s obzirom na kronološku dob, emocionalno su osjetljivija ili im jednostavno treba podrška i prijatelj, obratite se našem radnom terapeutu.

U želji da budemo što uspješniji u svom radu i da dijete i obitelj budu zadovoljni, konstantno se educiramo. Neke od završenih edukacija radnog terapeuta su: Neurofeedback terapija, learn to play, procjena djetetove igre chippa, terapeutska moć igre, izrada socijalnih priča, senzorna integracija-modul 1.

Piše: SANJA JURINOVIĆ, bacc. therap. occup.

 

Exit mobile version
Skip to content