‘Slikarstvo i mogućnosti slike: generacija 2023.’ naziv je izložbe koja je otvorena sinoć u Sveučilišnoj galeriji u Splitu. Izložbeni projekt predstavlja diplomske radove studenata Slikarskog odsjeka Umjetničke akademije u Splitu koji su diplomirali u 2023., a među njima je i Metkovka Marija Bebić.
Kao i njihove kolege i kolegice prethodno obrazovane na Odsjeku za slikarstvo Umjetničke akademije u Splitu, tako i Marija Bebić, Mihael Frančić, Anna Perlain, Marija-Ana Rnjak, Kristijan Vrdoljak i Mia Hržić-Vulić stvaraju unutar onoga što bi se moglo artikulirati kao prošireno polje slikarstva, objavljeno je na Facebook stranici Sveučilišne galerije.
Naslanjajući se u većoj ili u manjoj mjeri na povijesno utemeljene medijske konvencije što su postepeno i u skladu s nekim recentnijim teorijama vizualnosti podvedene pod sliku kao pojam koji obuhvaća razne vizualne vrste – ili jednostavno pod pojam umjetnosti – oni, istražujući vlastite mogućnosti izražavanja, djeluju koristeći poznati slikarski vokabular ili osvajaju nove teritorije. Preciznije, dio predstavljenih umjetnika njeguje izvedbeno majstorstvo („métier”), dok se neki od njih stvaralački granaju u srodne vizualne medije. Pritom, a bilo da je riječ o slikanoj, prostornoj, digitalnoj ili kakvoj drugoj slici, prikazivačka bit slike osnova je ili za komunikaciju i/ili za istraživanje tema koje u slučaju ove generacije umjetnika imaju naglašeno subjektivan predznak. Teme iskazane u izloženim radovima variraju od privatnih ispovijesti autora do izdvajanja, proučavanja i interpretacije određenih univerzalnih ili suvremenih pojavnosti i koncepata, ali ponovno u izraženom dosluhu sa samim sobom.
Temeljena na osobnom iskustvu umjetnice, višesegmentna prostorna instalacija „Okus boli” Marije Bebić naglašeno ekspresivno i zazorno oslikava patnju, bol i nasilje nad ženama, pritom se oslanjajući na feminističku i psihoanalitičku teoriju identiteta. Uz izražajno oslikavanje tema kojima je u središtu upravo žena (bilo da riječ o feminističkoj kritici društva, ili pak o tzv. ženskom rukopisu ili o ispitivanju značenja ženskog identiteta) ovaj rad ima izraženu svrhovitost. To se ogleda u potrebi umjetnice da kroz već spomenutu vizualnu upečatljivost i interaktivnost rada dopre do osoba pogođenih nasiljem i osjećajima srama i straha kako bi ih motivirala da konačno prekinu svoju šutnju u svrhu vlastita oslobođenja.
Marija Bebić rođena je 2000. u Metkoviću. Završila je Školu likovnih umjetnosti u Splitu 2018., smjer grafički dizajner. Diplomirala je 2023. na odsjeku za slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi izv. prof. art. Vedrana Perkova. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi od kojih ističemo Rad, tekst kontekst (jer greška je dio svijesti) predstavljenog u Palači Milesi / Zavod za znanstveni i umjetnički rad u Splitu – HAZU u Splitu 2021. godine i u Galeriji SC i Francuskom paviljonu / Studentski Centar u Zagrebu 2022. godine, kao i SouthWest — NorthEast u Kuva/Tila Gallery / Academy of Fine Arts u Helsinkiju, Finska 2022. godine.
Izložba će se moći razgledati do četvrtka, 30. svibnja, radnim danom od 9 do 12 sati te od 17 do 20 sati.
Tekst i fotografije: Facebook/ Sveučilišna galerija