U Gradskoj knjižnici Metković u četvrtak, 22. kolovoza s početkom u 19:30 održat će se promocija knjige ‘Velika važnost malih priča’, autorica Ande Bukvić Pažin i Marije Ott Franolić.
Marija Ott Franolić nezavisna je književna kritičarka i teoretičarka. Doktorirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Teorijski se bavi povezanošću čitanja, mišljenja i empatije. Bila je članica Povjerenstva za izradu Nacionalne strategije poticanja čitanja pri Ministarstvu kulture. Vodi projekte poticanja čitanja i drži predavanja o važnosti čitanja diljem Hrvatske. Na portalu Moderna vremena pokrenula je rubriku Preporuke kvalitetnih slikovnica. Autorica je knjige Dnevnik ustremljen nedostižnom: svakodnevica u ženskim zapisima (Disput, 2016.). Piše književni blog Tekstovnica.
Anda Bukvić Pažin književna je prevoditeljica i sveučilišna lektorica. Doktorirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Prevodi prozu, publicistiku i književnost za djecu s njemačkog i engleskog te piše eseje i prikaze za književne i kulturne časopise i portale. Bavi se poticanjem čitanja i književnošću za djecu i mlade iz teorijske, praktične i traduktološke perspektive. U okviru Društva hrvatskih književnih prevodilaca osmišljava i vodi niz projekata koji se bave podučavanjem književnog prevođenja te uspostavom prijevodne kritike. Dobitnica je nagrade Ministarstva kulture „Iso Velikanović” 2019. i nagrade DHKP-a „Josip Tabak” 2023.
‘Velika važnost malih priča’ je popularnoznanstvena knjiga koja odgovara na pitanje zašto je važno čitati djeci i kako djecu pretvoriti u zainteresirane čitatelje i čitateljice. Poziva se na teoriju književnosti, znanost o čitanju, tekstove o povezanosti čitanja i empatije te recentna saznanja o metodologiji čitanja s djecom, a oslanja se i na naše bogato iskustvo poticanja čitanja s raznim dobnim skupinama. Ukorijenjena je u dječje živote i nudi mnoštvo primjera iz slikovnica i dječjih knjiga, a namijenjena je svima zainteresiranima za književnost, razvoj djece i čitanje. Tematizira važnost čitanja književnosti, slikovnicu kao umjetničko djelo i sredstvo koje djecu može pretvoriti u cjeloživotne čitatelje, povezanost čitanja i učenja te donosi niz praktičnih savjeta za čitanje s djecom, poticanje njihove znatiželje i želje za cjeloživotnim učenjem. Njezina je osnovna ideja da djeca koja čitaju imaju sve preduvjete da postanu misleći pojedinci.