Profesorice Gimnazije Metković Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković sudjelovale su na dvodnevnoj radionici ‘IT’S TIME in Croatia’ koja se 25. i 26. ožujka 2022. održavala u prostorima V. gimnazije, u Zagrebu.
U sklopu programa, članovi projektnog tima predstavili su osnovne ideje Studije nastavnog sata, održali ogledni sat koji su sudionici promatrali i diskutirali, proveli radionicu o analizi i dizajnu materijala za učenje i poučavanje te prezentirali nove materijale osmišljene tijekom projekta.
Naglasak je na interakciji s „drugima koji znaju“ s istraživačkim iskustvom iz didaktike i matematike, a sve u svrhu poboljšanja poučavanja i učenja.
Inače, TIME – Teachers’ Inquiry in Mathematics Education je Erasmus+ projekt izrastao iz MERIA projekta, a oba se bave matematičkim obrazovanjem na razini srednje škole za opću populaciju – u programima koji imaju barem tri sata matematike tjedno. Projekt traje od prosinca 2019. do kolovoza 2022. i provodi se u Danskoj, Nizozemskoj, Sloveniji i Hrvatskoj.
‘MERIA’ se posebno bavio promjenom paradigme poučavanja prema aktivnom učeniku što zahtjeva drugačiju ulogu nastavnika, a da bi se ta promjena dogodila nastavnik mora proći kroz određeni proces koji zahtjeva puno refleksije i razgovora s kolegama kroz koje prikuplja pozitivna i negativna iskustva. TIME nastavlja razvijati istu ideju i poseban naglasak stavlja upravo na potencijal nastavnika za unapređenje vlastite prakse i kao glavni cilj ima osnaživanje manjih zajednica nastavnika matematike kroz širenje metodologije Studije nastavnog sata (Lesson study) potekle iz Japana i pružanja podrške nastavnicima u dizajnu obrazovnih materijala za istraživački usmjerenu nastavu.
Radionicu su zajednički organizirali hrvatski TIME partneri: Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, V. gimnazija, Zagreb, XV. gimnazija, Zagreb, Hrvatsko matematičko društvo.