U Galeriji GKS-a Metković koncert održala pijanistica Ivana Jelača

 

U Galeriji Gradskoga kulturnog središta Metković sinoć je koncert održala pijanistica Ivana Jelača.

Matko Trebotić-baner
Male šape na velikom putovanju - za baner
Joker

Koncertna večer održana je povodom 10 godina djelovanja Udruge ‘Sve ostalo je glazba’ čija je osnivačica i umjetnička voditeljica upravo Jelača.  

Ivana Jelača rođena je u Dubrovniku. Osnovno i srednje glazbeno obrazovanje stekla je u Umjetničkoj školi Luke Sorkočevića u klasi prof. Marije Antić. Od samog početka učenja glasovira nastupala je solistički i s orkestrom. U dobi od 12 godina prvi je put nastupila s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom pod vodstvom Tomislava Fačinija u atriju Kneževa dvora svirajući prvi stavak 3. koncerta za glasovir i orkestar Dmitrija Kabalevskog. Bila je to i praizvedba tog koncerta u Hrvatskoj.

Od 1995. redovito sudjeluje na regionalnim i državnim natjecanjima učenika glazbe, osvajajući prve i druge nagrade. Od 1997. godine polazi  EPTA-inu ljetnu klavirsku školu u Dubrovniku i to tečajeve kod uglednih pedagoga: Rudolfa Kehrera, Anatolija Katza, Jean-François Antoniolija, Daga Achatza, Arba Valdme, Vladimira Krpana, Eugena Indjica i dr. 

Kao stipendistica Muzičke akademije u Zagrebu polazila je 2006. seminar u sklopu International Sommer Akademie Prag-Wien-Budapest, u klasi prof. Noela Floresa, kod kojeg se redovito nastavila usavršavati u Beču i Zagrebu. Nastavlja redovito koncertirati solistički i uz pratnju orkestra (Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački komorni orkestar, Hrvatski komorni orkestar).

Nakon uspješno završene Muzičke akademije u Zagrebu u klasi prof. Ljubomira Gašparovića, nastavlja  poslijediplomski studij specijalizacije na Akademiji za glasbo u Ljubljani. U studenome 2011.g nastupila je na 45. Glazbenoj tribini Darko Lukić u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu, a od iste je godine i član Hrvatskog društva glazbenih umjetnika.

Godine 2016. završava poslijediplomski studij specijalizacije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod mentorstvom prof. Ljubomira Gašparovića. Specijalizirajući se za izvedbu na povijesnim instrumentima s tipkama, obrađuje temu Umjetnost izvođenja klavirske sonate u kontekstu kulturoloških promjena, i to pod mentorstvom prof. dr. sc. Dalibora Davidovića.

Uz višegodišnju suradnju s Dubrovačkim muzejima, u sklopu koje je realizirala projekt multimedijalne aplikacije „dubrovačkog fortepijana“ koji se nalazi u stalnom postavu Kulturno-povijesnog muzeja u Dubrovniku, te izdala nosač zvuka pod nazivom Hrvatski skladatelji i njihovi suvremenici na Walterovom fortepijanu iz Kneževa dvora u Dubrovniku koji je koncertno promoviran u sklopu programa 69. Dubrovačkih ljetnih igara, a u istoj je festivalskoj sezoni polazila radionicu koju je održala Maria Joao Pires, ugledna pijanistica i pedagoginja svjetskog glasa.

Zanimajući se za kulturološki kontekst glazbe, pokrenula je udrugu Sve ostalo je glazba s ciljem promicanja izvedbenih umjetnosti s naglaskom na izvođenje klasične glazbe. Ivana Jelača predsjednica je i umjetnička voditeljica udruge od njezinog osnutka 2012. godine. Autorica je niza projekata udruge te članica komornog ansambla SOG.

Ivana Jelača aktivna je i kao komorna glazbenica te se povremeno bavi se pedagoškim radom. Od siječnja 2017. godine djeluje kao samostalna umjetnica u Republici Hrvatskoj. Od rujna 2020. godine počinje umjetničko-istraživački doktorski program DocARTES (PhD)  pri Orpheus Institutu u Ghentu i KU Leuven u Belgiji s projektom Dubrovnik Salons Reenacted: Rethinking Performative Concepts and the Rituals of Performing 18th- and 19th-Century Music.

Udruga Sve ostalo je glazba osnovana je krajem 2012. godine u Dubrovniku s misijom promicanja izvedbenih umjetnosti s naglaskom na klasičnu glazbu. Misiju ostvaruju osmišljavanjem i izvođenjem multimedijskih projekata, glazbeno-scenskih kolaža te radionica koji publici nude inovativan pristup slušanju glazbe i interpretaciji kulturne baštine. Cilj im je pokazati kako se i s klasičnom glazbom može postići suvremeni scenski izričaj te kako “ozbiljna” glazba s vremenom ne gubi ni vrijednost, ni značaj, ni kvalitetu. Donose nekonvencionalan način izvedbe u širem kulturnom kontekstu glazbe koja se izvodi. Tako promoviraju univerzalne vrijednosti glazbe te ističu važnu ulogu glazbe u odgoju i obrazovanju i društvenim procesima.

U svojih prvih deset godina postojanja udruga Sve ostalo je glazba realizirala je ukupno 22 projekta; 7 samostalnih i 15 projekata suradnje koji su ostvareni kroz više od 120 izvedbi, od čega ukupno 18 domaćih i inozemnih gostovanja. Partnerska je organizacija u projektu ARDEA koji je sufinanciran sredstvima europskih fondova iz programa Kreativna Europa.

Vezane vijesti

Najnovije vijesti

Kategorije

Skip to content